.
Voor al mijn docentes.
.
“Ik moet naar school (mama zegt dat ik naar school MAG, maar zo ervaar ik dat niet). Maar goed…ik ga er nog steeds vanuit dat ik daar een hoop ga leren over het leven, dat jullie begrijpen waar mijn hart van overloopt. Daarom wil ik jullie iets belangrijks vertellen…..”.
.
Lees Meer
. Soms lukt het me niet om stil te zitten, ik weet niet goed waarom, maar kun je je voorstellen hoe moeilijk dat voor mij is als er zoveel energie door mijn lichaam stroomt, energie die ik allemaal oppik van iedereen om me heen, ook die van jou. Als jij je daaraan stoort, zou je je dan heel misschien kunnen afvragen of ik jou iets wil laten zien? Zou het kunnen zijn dat jij wel eens stil mag zijn/zitten bij jezelf? Of zit jij teveel stil en mag er iets gaan bewegen. Of dat jij je bewust wordt van jouw energie? Ik weet het niet hè, maar wat ik wel weet is dat jij me van alles gaat leren, en ik jou ook, op onbewust niveau dan. . Misschien stel ik (te) veel vragen en vind je dat irritant. Ik wil jou alleen maar duidelijk maken dat jij ook vragen mag gaan stellen. Vragen over jouw leven, over wat jij ècht belangrijk vindt. Heb ik moeite om te luisteren (lees: alleen maar doen wat jij van me vraagt), zou het dan heel misschien kunnen zijn dat ik jou duidelijk wil maken dat jij eens naar jezelf mag gaan luisteren? Heb ik moeite met Taal en lukt het jou maar niet om mij de juiste dingen bij te brengen? Zou het dan heel misschien kunnen zijn dat ik jou duidelijk wil maken naar welke Taal jij handelt? Welke woorden jij gebruikt en dat sommige daarvan niet echt bij me binnenkomen? Is Geschiedenis niet echt mijn sterkste vak en vind jij het nodig om mij dit toch bij te brengen? Ik wil jou misschien bijbrengen dat het ook nodig is om jouw eigen geschiedenis te weten. Het waarom wat je doet en wat jij uit je verleden nog bij je draagt. Kan ik me niet echt concentreren op Aardrijkskunde en jij blijft bij hoog en laag volhouden dat dit toch een heel belangrijk vak is. Kun je het dan ook eens van mijn kant bekijken? Wil je dan alsjeblieft ook eens kijken hoe het met jouw kunde in de aarde gesteld is. Welk pad ga jij op en weet jij de weg? Heb ik moeite met samenwerken en laat ik je dit uitvergroot zien of lijkt het alsof ik het door een megafoon schreeuw? Weet dan alsjeblieft dat daar een boodschap inzit. Hoe zit het met jouw samenwerking, tussen hoofd en hart? . Jij hebt (hoop ik) met heel jouw hart gekozen om jouw steentje bij te dragen aan het onderwijs en dat waardeer ik. Dat waardeer ik zoveel, dat ik nu dan ook mijn steentje wil bijdragen aan jouw wijsheid van ‘onder’. Misschien ben ik niet zo tactisch om jou dit te laten zien, maar weet dat ook mijn bedoelingen goed zijn en ik je dit in alle liefde wil zeggen. . Jij biedt mij elke dag nieuwe lesstof aan, ook als ik daar niet om vraag. Dat doe ik bij jou ook lieve juffrouw of meester, zelfs als je daar niet om vraagt. . We doen het allebei met de allerbeste bedoelingen. Jij leert mij ‘het hoofddenken’, dan leer ik jou het ‘hartdenken’. Jij leert mij wat de ‘buitenwereld’ van me verwacht, dan laat ik jou zien wat jouw ‘binnenwereld’ van jou verwacht. . . Liefs, die ene speciale leerling uit jouw klas. . . Af en toe een inspirerende blog in je e-mailbox ontvangen? Dat kan, klik HIER. Interesse in het I-boek over spiegelgedrag? Vraag het HIER aan. . Zullen we weer gaan samenwerken?
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Skype te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Meer